بهترین و بدترین زمان برای سفر به چین - قسمت اول

تور چین و زمان سفر به آن

طی دو مقاله به یررسی رویداد های چین می پردازیم و زمان تور چین را بررسی می کنیم.

چه زمانی به چین سفر کنیم؟

در هنگام برنامه ریزی برای یک سفر چندین مورد را باید در نظر بگیرید و شاید مهمترین آنها فصل و آب و هوا می باشد. گاهی اوقات مردم تصمیم می گیرند که در تاریخ های خاصی سفر کنند، زیرا رویداد خاصی در مقصد مورد نظر آنها اتفاق خواهد افتاد یا این که آنها می خواهند در فصل خاصی به منطقه مورد نظر خود سفر کنند.

هنگامی که صحبت از چین به میان می آید، قبل از بررسی بهترین زمان سفر به این کشور، مهم است بدانید چه زمانی به چین سفر نکنید. بنابراین بیایید ابتدا آن را بررسی کنیم.

بدترین زمان برای بازدید از چین

پاسخ این سوال بسیار ساده است: از سفر به چین در هر یک از تعطیلات عمومی چینی اجتناب کنید. یافتن این تاریخ ها کمی دشوار است زیرا برخی از آنها مطابق تقویم قمری عمل می کنند که سال به سال متفاوت است. با این حال، ما می توانیم به صورت تقریبی آنها را برآورد کنیم.

اولین تاریخ که باید از تور چین اجتناب کنید جشنواره بهاری است، همچنین تحت عنوان سال نو چینی و Chunjie نیز شناخته می شود. این مهمترین تعطیلات چین است که میلیونها چینی در حال انجام میلیاردها سفر خواهند بود.

بلیط پروازها گران تر خواهند بود، پیدا کردن بلیط قطار تقریبا غیر ممکن است، و مکان های توریستی با گردشگران از سراسر چین پر می شوند. بنابراین برای مسافرانی که می خواهند وقت خود را در جاذبه های گردشگری چین بگذرانند، سال نو چینی قطعا زمان مناسبی برای سفر به این کشور نیست.

در حالی که بسیاری از مغازه ها و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در شهرهای بزرگ همچون پکن و شانگهای باز هستند، اما مکان های دیگر در چین حداقل برای چند روز یا حتی یک هفته بسته خواهند بود. بنابراین بسیاری از فرصت ها برای نشستن در یک رستوران کوچک چینی و سایر مکان های سنتی برای شما از دست خواهد رفت.

سال نو چینی معمولا در اواسط تا اواخر ژانویه یا اوایل تا اواسط ماه فوریه اتفاق می افتد. در حالی که بسیاری از مردم چینی جشنواره بهاری را به عنوان فرصتی برای سفر به خارج از کشور قلمداد می کنند، بیشتر مسافرت ها در داخل کشور اتفاق می افتد و در نتیجه بزرگترین آشفتگی در سیستم مهاجرتی در کل جهان رخ می دهد.

زمان دیگری که بهتر است از چین بازدید نکنید، روز ملی یا هفته طلایی است که همیشه از 1 تا 7 اکتبر برگزار می شود. در حالی که تعداد افرادی که مشغول سفر کردن در این دوره هستند کمتر از دوره سال نو چینی است، اما با این حال واژه "کمتر" هنوز در مورد چین یک مقدار بسیار زیاد به حساب می آید.

از آنجا که بسیاری از مسافران چینی از این تاریخ برای سفر به خارج از کشور استفاده می کنند، کشورهای مجاور مانند تایلند و ژاپن پذیرای تعداد زیادی از گردشگران چینی خواهند بود، به این معنی که درآمد حاصل از گردشگری این کشورها افزایش می یابد.

اگر تور چین  در این تاریخ ها برای شما اجتناب ناپذیر است، بهتر است که همه چیز را به خوبی از قبل رزرو کنید؛ حداقل یک ماه قبل از سفر. همچنین آمادگی پرداخت مبلغ بیشتر برای همه چیز را داشته باشید.

از طرفی سفر به چین و سفرهای داخلی در آن، در زمان های دیگر مانند Qinming، جشنواره فانوس و جشنواره قایق اژدها، تجربهبسیار خوب و دل انگیزی برای شما خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به چین

تصمیم گیری در مورد بهترین زمان برای تور چین  کاری سخت تر است، چرا که چین یک کشور بزرگ با آب و هوای بسیار متنوع است. قاعده کلی این است که بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از چین هستند. هر زمان از مارس تا مه و سپتامبر تا اوایل نوامبر بهترین لحظات برای برنامه ریزی یک سفر عالی خواهند بود.

یکی از راه های کمک به تصمیم گیری در مورد سفر به چین، تقسیم کردن این کشور بین مناطق و فصول مختلف است.

بهار زمان خوبی برای سفر در سراسر کشور است. بعضی از نقاط، بیشتر در شمال، ممکن است در آن روزها سرد باشند، اما به طور کلی قابل تحمل هستند.

قسمت اول "بهترین و بدترین زمان برای سفر به چین" به پایان رسید و امیدواریم کمک کرده باشیم تا اطلاعات مناسبی درباره چین به دسا آورده باشید. طی قسمت دوم این مقاله بیشتر با چین و زمان سفر به آن آشنا می شویم.

از صفحه  تور چین  بازدید کنید و شرایط فوق العاده تور چین را بخوانید. 

با نظرات خود و دیدگاهتان، ما را در یاری و خدمات رسانی به خود همراهی نمایید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 369
برچسب ها : تور چین,

تاريخ : دوشنبه 30 بهمن 1396 | 14:01 | نویسنده : زیما سفر پارس |

راهنمای کامل تور تایلند برای شما - قسمت اول

راهنمای کامل و سفر به تایلند، قسمت اول

تایلند یک مرکز سفر واقع در آسیای جنوب شرقی است. اکثر افرادی که به این منطقه می آیند در ابتدا به Bangkok پرواز می کنند و آنجا را به عنوان پایگاهی برای آغاز گردش خود در آسیای جنوب شرقی در نظر می گیرند. با جنگل های انبوه، سواحل مشهور، غواصی در سطح جهانی، مواد غذایی شگفت انگیز، قیمت های پایین، تایلند به شدت کشور مورد علاقه من در جهان است!

این کشور مقصد خوبی برای شروع یک پیاده روی است و همه چیز در آن راحت و آسان است. به طور کلی، این کشور برای خودش  زندگی می کند. هنگامی که نام آن را می شنوید، به سواحل، زیبایی، جنگل ها و غذای آن فکر می کنید. و افکار شما بر روی آنها متمرکز می شود.

هزینه های معمول درتور تایلند

اقامتگاه - تایلند بسیار ارزان است، اگرچه جزایر شمالی بسیار ارزانتر از بانکوک و جزایر جنوبی می باشد. شما می توانید مهمانسرا های ارزان قیمت را با قیمت 300 بات تایلند برای هر شب در شهرها و 200 بات برای هر شب در حومه شهر پیدا کنید، اما در شهرهای بزرگ مانند چیانگ مای و بانکوک، قیمت اتاق ها از حدود 400 بات در هر شب شروع می شوند. در جزایر یا برای اتاق هایی با امکانات بیشتر مانند تهویه مطبوع، انتظار می رود 600 بات در شب هزینه کنید.

غذا - غذا واقعا در تایلند ارزان است. غذاهای خیابانی حدوداً 20 بات تایلند قیمت دارند، اگر چه اگر می خواهید غذایی سیرکننده میل کنید به طور متوسط باید ​​حدود 35-50 بات برای هر وعده غذایی هزینه کنید. اگر علاقه مند به میل کردن غذای محلی خیابانی باشید، باید در حدود 120-170 بات در روز هزینه کنید. بیشتر غذاهای غربی (همبرگر، پیتزا، ماکارونی و غیره) بین 170-340 بات قیمت دارند، گرچه ممکن است در رستوران های لوکس تر این قیمت افزایش یابد. از آنجا که غذا خیلی ارزان است، در خرید مواد غذایی هیچ مشکلی وجود ندارد مگر اینکه شما به دنبال خرید سالاد یا میوه های آماده باشید. راهنمای هر شهر را به طور جداگانه مطالعه کنید تا با توصیه های غذایی خاص هر مکان آشنا شوید!

حمل و نقل - مانند همه چیز در تایلند، حمل و نقل نیز ارزان است. اتوبوس های محلی هزینه ای کمتر از 8 بات به ازای هر سفر را دارند. قیمت مترو و ترن هوایی در بانکوک در حدود 15-50 بات و تاکسی معمولا 60-100 برای هر سفر، می باشد. Tuk-tuks به طور نامحدود بوده و به طور کلی گران تر است، هزینه آن 100-235 بات به ازای هر سواری است. تاکسی های موتورسیکلت (با جلیقه های نارنجی) در سراسر کشور برای سفرهای کوتاه با قیمتی در حدود 35 بات در دسترس هستند (شما باید با آنها مذاکره کنید). خدمات ریلی در سراسر کشور ارزان است - قطارهای روزانه قیمتی در حدود 50 بات را دارا می باشند. قیمت قطارهای شبانه کلاس دوم بدون تهویه مطبوع از 575 بات شروع می شود. قایق ها به / از جزایر قیمتی در حدود 250-475 بات را دارا می باشند.

فعالیت ها - تورهای روزانه قیمتی در حدود 500 تا 1200 بات بسته به نوع فعالیت دارند. پیاده روی جنگلی نیز هزینه ای معادل 1000-1،685 بات در روز را به شما تحمیل می کند. به خاطر داشته باشید اگر با یک گروه بروید قدرت چانه زنی بیشتری خواهید داشت. اکثر پارک ها و موزه های ملی بین 50 تا 100 بات بابت ورودی از شما دریافت می کنند (به عنوان غیر تایلندی، شما همیشه نرخ بالاتری را باید پرداخت کنید). یک دوره صدور گواهینامه شیرجه PADI (بسیار محبوب در تایلند) هزینه ای در حدود 10،000 بات (اما اغلب همراه با اقامتگاه می باشد) را دارا می باشد.

این مقاله در چند بخش تقدیم شما می شود و می تواند  تور تایلند  را بخوبی به شما معرفی نماید.

از صفحه های تور تایلند  زیما سفر پارس دیدن فرمایید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 420
برچسب ها : تور تایلند , تور نوروزی تایلند , تور لحظه آخری تایلند , هتل های تایلند,

تاريخ : پنجشنبه 26 بهمن 1396 | 13:22 | نویسنده : زیما سفر پارس |

بهترین زمان برای بازدید از گوانجو چه زمانی از سال است

بهترین زمان برای بازدید از گوانجو

یکی از مهمترین عواملی که در برقراری سفر و تور گوانجو  تاثیر دارد، قطعا شرایط آب و هوایی آن است. در این مقاله با آب و هوای گوانجو آشنا شوید و فصل سفر خود را تعیین کنید.

گوانجو، به عنوان مرکز و بزرگ ترین شهر استان گوانگ دونگ، به طور ویژه در زمینه تجارت، گردشگری، غذاها، امور مالی و املاک شناخته شده است. این شهر همیشه در هر فصلی از سال شلوغ و پرجمعیت است. آب و هوای این شهر معمولا نیمه گرمسیری و درجه حرارت سالانه نیز متعادل است. بیشترین میزان بارش باران در ماه های اردیبهشت و خرداد است. بهترین زمان برای رفتن به گوانجو، پاییز (اواخر اکتبر تا اواسط آذر) است که هوا مرطوب و معتدل است.

دما و میزان بارش

دمای متوسط سالانه در گوانجو 22 درجه سانتیگراد (72 درجه فارنهایت) است. پایین ترین دما در دی ماه و به طور متوسط 10 درجه سانتیگراد (54 درجه فارنهایت) و بالاترین دمای ثبت شده در ماه تیر و 39 درجه سانتی گراد (102 درجه فارنهایت) است. بارندگی سالانه 1736 میلی متر (68 اینچ) است. اسفند تا اوایل شهریور، هنگامی است که بیشترین میزان بارندگی را دارد، و در این مدت تعداد توفان های دریایی نیز افزایش پیدا می کند.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای بازدید از گوانجو، پاییز و زمستان، از مهر تا فروردین است، زیرا در این زمان دما کاهش پیدا کرده و بارش باران نیز کم می شود. همچنین در دی ماه، بر خلاف شهرهای شمالی چین، گوانجو تبدیل به دنیایی از گل می شود و بازارهای گل را در همه جای شهر می توان مشاهده کرد. پیشنهاد می کنیم در فصل تابستان به گوانجو نروید، زیرا هوا بسیار گرم و مرطوب می شود.

کیفیت هوا

با افزایش تراکم ترافیک با اتومبیل ها بطور سرانه نسبت به اکثر شهرهای چین و همچنین وجود  کارخانه های فعال گوانگ دونگ، آلودگی هوای این شهر نیز روبه افزایش است. اما کیفیت هوا هنوز بهتر از پکن است. برای فرار از آلودگی، سعی کنید در اوج آلودگی بیرون نروید. می توانید بعد از ظهرها و صبحها که هوا کمتر آلوده است با مترو سفر کنید. در روزهای گرم تابستان مترو نسبت به اتوبوس ارجحیت دارد.

سفر به گوانجو در بهار

بهارهای گوانجو مرطوب است. میزان بارندگی در این فصل بسیار زیاد است و در ماه خرداد به اوج خود می رسد. شرجی بودن هوا در این دوره می تواند خارج از تحمل شما باشد به خصوص اگر به این نوع آب وهوا عادت نداشته باشید. اما بهار گوناجو بسیار زیبا و پر از گل های رنگارنگ می شود. در این فصل می توانید از باغ گیاهان جنوب چین و پارک یوشو (Yuexiu) دیدن کنید. همچنین یادتان باشد که فقط لباس های نازک و خنک بردارید.

ما  تور گوانجو  در نوروز را پیشنهاد می کنیم.

گوانجو در تابستان

تابستان های گوانجو معمولا طولانی است و حدودا پنج ماه (از اواخر اردیبهشت تا اواخر شهریور) طول می کشد. گرم ترین ماه ها در این فصل تیر، مرداد و شهریور با دمای حدود ۲۵ الی ۳۶ درجه سانتیگراد است. در تابستان نیز امکان توفان های دریایی و تندبادهای شبانه ی گاه به گاه وجود دارد؛ بنابراین بهتر است چتر همراه خود داشته باشید.

در فصل تابستان گوانجو، لباس های تابستانی بپوشید و کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب نیز فراموش نکنید. علاوه بر نوشیدن آب فراوان، از چای های گیاهی بومی نیز استفاده کنید که در میان مردم بومی بسیار پرطرفدار هستند.

گوانجو در پاییز

پاییز بدون شک بهترین فصل گوانجو است، اما فقط از اواخر مهر تا اواسط آذر ادامه دارد. در این فصل آب وهوا خنک و معتدل و آسمان نیز صاف و آفتابی است. در زمستان می توانید در یک روز آفتابی دلپذیر به خرید بروید. فقط مشکل اینجاست که در این فصل تعداد توریست ها نیز سر به فلک می کشد، به ویژه در تعطیلات روز ملی (دهم تا هفدهم مهر). یک سوئیشرت یا کت نازک برای شب ها و یک لباس آستین بلند نیز برای روز مناسب است. در این فصل به دلیل گرمای هوا، رنگ برگ درخت ها تغییر نمی کند.

سفر به گوانجو در زمستان

زمستان (آذر تا اسفند) کمی سردتر است و بهتر لباس های گرم تری همراه خود داشته باشید. گرچه هوا رو به خنکی می رود، اما تابش آفتاب هنوز هم به قوت خودش باقیست، بنابراین انتظار آفتاب سوختگی را داشته باشید. زمستان در گوانجو کمی با مناطق شمالی چین متفاوت است؛ درواقع این شهر در این فصل به دریایی از گل تبدیل می شود و بهترین زمان برای گل دوستان است تا از این شهر دیدن کنند.

به صفحه  تور گوانجو  بیایید و از تور های ما دیدن فرمایید. زیما سفر همراه شماست.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 379
برچسب ها : نور گوانجو , تور نوروزی گوانجو , تور لحظه آخری گوانجو,

تاريخ : پنجشنبه 26 بهمن 1396 | 13:18 | نویسنده : زیما سفر پارس |

بهترین هتل های تور کیش - قسمت اول

همراه شما هستیم با سه مقاله درباره هتل های کیش. برای داشتن تور کیش  مخصوصا در ایام نوروز، لازم هست تا هتل ها رو بخوبی بشناسید و انتخاب نمایید.

در این سری مقاله سه قسمتی، با این هتل ها آشنا می شود و با توجه به نوع نگارش، می توانید خود را در هتل های کیش تصور نمایید.

بهترین هتل ها برای اقامت و تور کیش - قسمت اول

 من در زمان اقامت در کیش در یکی از لوکس ترین مکان ها اقامت داشتم، دوست خانوادگی ما مالک یک آپارتمان در یکی از آپارتمان های شیک کیش است. ما در برج های طلایی کیش اقامت داشتیم؛ من می دانم حتی نام آن بسیار لوکس به نظر می رسد اما من همیشه در دفعات قبلی بازدید از کیش در هتل اقامت می یافتم، بنابراین من کاملا با تمام هتل های کیش آشنا هستم. به علاوه چند هتل جدید و خوب نیز ساخته شده است که فوق العاده شیک می باشند. آنها بسیار لوکس والبته گران هستند.
(برجهای طلایی کیش، جایی که من در آنجا اقامت یافتم)

به طور صادقانه، اگر محدودیت های اسلامی وجود نداشت، که عمدتا محدودیت های دولتی هستند، ایران یکی از پرطرفدارترین مناطق برای گذراندن تعطیلات در سراسر خاورمیانه خواهد بود، حتی با محدودیت ها نیز این مکان یک بهشت واقعی است. این را به این دلیل نمی گویم چون که یک ایرانی هستم، بلکه به این دلیل که تجربه کافی برای تمایز قائل شدن را دارم. به هر حال، بیایید با بهترین هتل های کیش و برخی از توضیحات کوتاه در مورد آنها دسترسی آشنا شویم. شما بچه ها می توانید از وب سایت هایی مثل iranhotelonline.com یا eghamat24.com برای رزرو اتاق های هتل خود در کیش استفاده کنید، البته اگر با یک تور سفر نمی کنید.

تفریحگاه دریایی و هتل ترنج

تعداد ستاره ها: 5 ستاره
جدیدترین و محبوب ترین هتل کیش به نام ترنج، در حدود چند ماه اخیر، بر سر زبان ها افتاده است. همه به طور مداوم در مورد چشم انداز فوق العاده و احساس شناور بر روی آب به هنگام اقامت در آن صحبت می کنند که من اعتراف می کنم، هر دو در نوع خود فوق العاده منحصر به فرد و یک تجربه فراموش نشدنی هستند. ترنج عمدتا یک هتل دریایی است چرا که چشم انداز اتاق ها رو به دریا و آب است اما صادقانه می گویم که قیمت ها نیز فوق العاده بالا هستند؛ اقامت در آن باعث می شود میزان زیادی از پول موجود در حساب شما در یک دقیقه ناپدید شود.

(هتل دریایی ترنج در کیش)

ترنج در شمال غربی این جزیره واقع شده است، غرب این جزیره در مقایسه با شرق آن بسیار خالی و خلوت تر است. حدود 100 اتاق در این تفریحگاه وجود دارد (من باید این را دوباره به صورت آنلاین بررسی کنم). تمام اتاق ها دارای کف های شیشه ای هستند تا مهمانان بتوانند در اقیانوس اطراف را ببینند. همه آنها نیز دارای یک بالکن خصوصی می باشند تا مهمانان بتوانند از مناظر زیبا مخصوصا به هنگام غروب خورشید لذت ببرند.

(کف شیشه ای و بالکن خصوصی)

هتل کاملا یک گزینه ایده آل است، من حدس می زنم، این یکی از هتل هایی است که شما واقعا نیاز به ترک هتل برای دسترسی به تمام گزینه های سرگرمی ندارید. این هتل خدمات دوچرخه رایگان ارائه می دهد، مهمانان می توانند دوچرخه سواری را تا زمانی که خسته شوند ادامه دهند. در خارج از هتل، شما باید برای اجاره یک دوچرخه به صورت ساعتی هزینه بپردازید، که البته مزایای خاص خود را نیز دارد، اما هزینه اجاره دوچرخه در سطح شهر حدود 2 یورو می باشد. به هر حال سایر سرویس های رایگان ارائه شده توسط این هتل، والیبال ساحلی، سالن بدنسازی است که دارای کف شیشه ای است، سفرهای روزانه رایگان به مرکز خرید، انتقال به فرودگاه، صبحانه سلف سرویس که بسیار خوب است و من یکبار تجربه خوردن صبحانه در آنجا را داشتم که بسیار لوکس و مجلل بود. آنها همچنین یک سلف سرویس برای ناهار دارند اما حدس می زنم شما باید برای آن پول اضافی بپردازید و من واقعا آن را امتحان نکردم اما حدس می زنم خوب باشد چرا که صبحانه آنها فوق العاده بود. این هتل همچنین دارای یک اتاق ماساژ و جکوزی می باشد که خدمات آبگرم خوب را با هزینه ای فوق العاده ارائه می دهند.

این استراحتگاه دارای تعداد زیادی از کافی شاپ ها و رستوران ها است، بنابراین فکر می کنم شما واقعا نیازی به رفتن به شهر برای دریافت غذا ندارید، یک رستوران در آب نیز وجود دارد. حال می توانیم به بحث در خصوص قیمت ها بپردازیم که مهمترین فاکتور در اینجاست. قیمت ها از 1,300,000 تومان برای یک شب که تقریبا معادل 350 یورو در هر شب است شروع می شود. بله، من می دانم که آنها خیلی گران هستند و این تنها قیمت پایه برای دو نفر در اتاق های هتل ترنج است که حتی رو به دریا نمی باشد . گران ترین اتاق مجموعه امپریالیستی است که برای چهار نفر است و هزینۀ آن 900 یورو در هر شب است؛ این قیمت نیاز به شدت بالا می باشد، اما من فکر می کنم به عنوان یکی از بهترین هتل های ایران، ارزشش را دارد اما در نهایت تصمیم با شماست.

به صفحه  تور کیش  بیایید و از نزدیک با این تور های کیش آشنا شوید.

زیما سفر پارس ارائه تور کیش  با پرواز ها و هتل های متنوع.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 377
برچسب ها : تور کیش,

تاريخ : چهارشنبه 25 بهمن 1396 | 19:51 | نویسنده : زیما سفر پارس |

چه زمانی برای رفتن به تایلند مناسب است

با توجه به نزدیک شدن به نوروز و به طبع تور نوروزی تایلند، لازم است کمی درباره وضعیت عمومی آب و هوای تایلند بدانید.

زمان در سال برای رفتن به تایلند چه زمانی است؟

بهترین زمان برای رفتن به تایلند و برقراری تور تایلند، بین ماه‌های آبان تا بهمن است، زمانی که هوا به طور کلی در سراسر کشور در بهترین شرایط است. در شمال تایلند، بین ماه‌های نوامبر تا اردیبهشت هوا خشک است؛ خرداد تا مهر بارندگی‌های سنگین شروع می‌شود و درجه حرارت بین ماه‌های مهر تا دی سردتر می‌شود. جنوب تایلند از نظر آب‌وهوایی به دو تقسیم می‌شود: مرطوب‌ترین ماه‌ها در ساحل غربی، بین اردیبهشت تا مهر است؛ در حالی که در ساحل شرقی، از شهریور تا آذر باران‌های سنگینی را تجربه می‌کند. در طول بقیه سال، آب و هوا خشک و آفتابی است.

بررسی آب‌وهوا

تایلند در سراسر جهان به خاطر مردم مهمان‌نواز، غذاهای تند و سواحل زیبایش شناخته شده است؛ یک پکیج کامل برای گذراندن تعطیلات. آب و هوا هم بد نیست، زیرا بیشتر بخش‌های کشور آب و هوای معمول گرمسیری دارد که شامل دو فصل است: خشک و مرطوب.
البته مناطق جنوبی از این قاعده مستثننا هستند، درست است که هر دو سمت شمالی و جنوبی شبه جزیره تایلند، آب و هوایی با باران‌های موسمی دارند شهوانی، اما با یکدیگر هماهنگ نیستند. و این یعنی یک سمت این کشور آفتابی است، و سمت دیگر بارانی.
امکان بازدید از تایلند در تمام طول سال ممکن است، اما دسترسی به بعضی از روستاها در ماه‌های پرباران امکان‌پذیر نیست. همچنین در طول زمستان نیز سطح دریا بالا می‌آید و به همین دلیل کنار ساحل رفتن هم چندان ایده‌آل نیست.

شما و مرکز تایلند

در شمال تایلند، فصل خشک و کم‌بارن از ماه آبان تا اردیبهشت/تیر است و در این زمان بارش باران در سراسر منطقه یا بسیار کم است و یا اصلا نمی‌بارد. پس از ماه‌های سردتر زمستان، از اواسط دی ماه درجه حرارت شروع به افزایش می‌کند و بین ماه‌های فروردین و اردیبهشت، به ویژه در مناطق مرکزی، هوا حتی به 40 درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. این درجه حرارت بالا تا فصول بارانی ادامه پیدا می‌کند، اما بارش باران موجب افزایش رطوبت می‌شود.
باران‌های موسمی شمال غربی معمولا بین ماه‌های اریبهشت تا تیر فرا می‌رسند. در ابتدا باران معمولا به صورت بارش‌های کوتاه یک الی دو ساعته طول می‌بارد و راه را برای آسمان‌های گرم و روشن باز می‌کند. با پیشروی فصل بارانی، باران سنگین‌تر و دائمی‌تر می‌شود و در ماه مرداد تا اردیبهشت به اوج خود می‌رسد. در اوایل فصل مرطوب (تیر و مرداد)، درجه حرارت به طور کلی ثابت باقی می‌ماند (متوسط روزانه: 28 تا 34 درجه سانتیگراد)، هرچند در ماه‌های زمستان مهر و آبان به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.
تا ماه آبان بارش باران و آب و هوای داغ و چسبنده به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد و آب و هوای خشک برای شش ماه آینده بازمی گردد. از مهر تا دی، هوا می‌تواند نسبتا خنک باشد، به ویژه در شمال کشور و در ارتفاعات (میانگین روزانه: 17 تا -26 درجه سانتیگراد). در سراسر منطقه در این زمان از سال، به دلیل عدم پوشش‌های ابری و درجه حرارت نسبتا پایین، شب‌ها می‌تواند خنک شود.

خلیج تایلند

ساحل شرقی تایلند دارای سه نوع فصل مشخص است. از آذر تا بهمن، می‌توان انتطار آب و هوا خوبی را داشت و بارش کم و نسیم‌های خنک هم به حفظ درجه حرارت متوسط کمک می‌کند. به دلیل وزش باد، دریا کمی مواج می‌شود و شرایط ایده‌آلی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی ایجاد می‌کند.
از اسفند، دمای هوا شروع به افزایش می‌کند (میانگین روزانه: 29 تا 35 درجه سانتیگراد) و معمولا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به اوج خود می‌رسد.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 350
برچسب ها : تور نوروزی تایلند, تور تایلند, تور لحظه آخری تایلند,

تاريخ : پنجشنبه 19 بهمن 1396 | 15:17 | نویسنده : زیما سفر پارس |

8 دلیل برای بازدید از آنتالیا

آنتالیا شهریست زیبا در کشور ترکیه. این شهر دارای جاذبه های بسیاریست که ممکن است تا حالا با آن ها آشنا نشده باشید. حتی اگر در تور آنتالیا  شرکت کرده باشید.

در این مقاله شما را با چندی از این جاذبه ها آشنا می کنیم و امیدواریم مطالب زیما سفر پارس برای شما مناسب بوده باشد.

8 دلیل برای بازدید از آنتالیا و شرکت در تور آنتالیا

آنتالیا در سواحل دریای مدیترانه ترکیه، سومین مقصد توریستی محبوب کشور و یک پناهگاه برای مهاجران است. به دلیل سفر گردشگران از ملیت های مختلف، این شهر شهرت جهانی خود را به عنوان یک جاذبه گردشگری ایده آل برای زندگی به عنوان یک پناهگاه مناسب کسب کرده است. با جمعیتی در حدود 1 میلیون نفر، بدیهی است که چیزهای زیادی در این شهر وجود دارد. بیایید نگاهی به دلایل سفر به آنتالیا داشته باشیم که نشان می دهد که چرا بسیاری از مردم به طور مکرر از آن دیدن می کنند.

چشم انداز آن زیبا و جذاب است

آنتالیا، توسط رشته کوه سلطنتی تاروس و آب های آبی و آرام دریای مدیترانه احاطه شده است، که باعث می شود چشم انداز آنتالیا واقعا یک صحنه مناسب برای استفاده به عنوان کارت پستال باشد. این شهر متشکل از مرکز شهر اصلی و تفریحگاه های ساحلی کوچک می باشد. تلاش در سراسر منطقه برای حفظ فضاهای سبز و مکان های زیبایی طبیعی، یک موفقیت حیرت آور بوده است.
اماکنی مانند آبشارهای منوگات و دودن، مقصدهای محبوبی برای خانواده ها برای گذراندن تعطیلات هستند، در حالی که حتی در مرکز شهر، پارک Karaalioglu با انواع مختلف درختان عجیب و غریب دارای منظره ساحلی شگفت انگیزی است. با این حال یکی از جذابترین جاذبه های طبیعی کوه تاهتالی است. مسافران می توانند با استفاده از تله کابین به قله کوه صعود کنند تا بتوانند یک منظره فوق العاده 360 درجه ای از خط ساحلی و کوه ها را ببینند.

آب و هوای ایده آل

ترکیبی از مناظر فوق العاده زیبا با حدود 300 روز آفتابی در سال، زمستانهای خنک و تابستانهای بی نظیر در این شهر، تجربه یک زندگی کامل مدیترانه ای را برای شما رقم خواهد زد. آب و هوای آنتالیا در تمام طول سال به غیر از فصول بارانی که عمدتا در ماه فوریه رخ می دهد، یکی از بهترین ها در جهان برای گذراندن اوقات فراغت در فضای باز است.

شیوه زندگی سالم

فضای انبوه سبز و آب و هوای ایده آل، آنتالیا را در تولید مواد غذایی کم و بیش خودکفا می کنند. کشاورزان محلی، میوه و سبزی های ارگانیک فراوان را کشت می کنند و در بازار هفتگی به فروش می رسانند. ترکیه، آنتالیا را به عنوان یک مرکز حیاتی برای تولید مرکبات شناخته است که محبوب ترین میوه صادر شده از این منطقه پرتقال می باشد. در کنار این موضوع، در دسترس بودن ماهی و غذاهای دریایی در تمام طول سال تمام مواد لازم برای یک زندگی سالم را برای شما فراهم می کند و برای یک رژیم غذایی سالم شامل محصولات تازه و مفید آماده خواهید بود.

ماجراجویی ورزشی و بازی گلف در Mecca

در قرن حاضر، دولت ترکیه آنتالیا را به عنوان مرکزی دارای الزامات اولیه برای ورزش های ماجراجویانه معرفی کرد و تکنیک های ارتقای این ورزش ها در آنجا موفق آمیز بوده است. دره کپورلو، برای قایقرانی در آب های خروشان در فصل تابستان مقصدی مشهور است.
در حالی که در حومه شبه جزیره آنتالیا، تفرجگاه ساحلی کاس در زمینه غواصی، قایقرانی و پاراگلایدر تخصص دارد. در زمستان، آنتالیا شهرت خوبی را به عنوان مکانی دارد که شما می توانید در صبح اسکی کرده و بعد از ظهر شنا کنید، و تفرجگاه های اسکی ساکلیکنت و داوروز خیلی سریع رزرو می شوند. فراموش نکنید که Belek پایتخت گلف در ترکیه است که میزبان مسابقات قهرمانی بین المللی بزرگ و نام های معروفی مانند تیرر وودز بوده است.

این شهر دارای برخی از بهترین هتل ها در جهان است

به طور طبیعی، با محبوبیت آن در گردشگری، آنتالیا پیشرو در صنعت توریسم و مهمان نوازی می باشد. در سراسر شبه جزیره، مسافران می توانند از بین طیف وسیعی از هتل ها از قبیل هتل های ارزان، لوکس، بوتیک، سلف سرویس کامل یا BB انتخاب کنند.
به طور خاص، منطقه ساحلی لارا، هتل های ممتاز و حرفه ای با سلف سرویس کامل مانند تایتانیک و رویال وینگز را میزبانی می کند. کاخ Marden با اتاق های لوکس و قیمتی خود یکی از گران ترین ها در جهان است که میزبان افراد مشهوری مانند پاریس هیلتون بوده است و در فوریه 2016 روزنامه تلگراف UK نام هتل های Tuvana و Villa Perla در مرکز شهر را به عنوان دو مورد از بهترین هتل های بوتیک در ترکیه معرفی کرد.

مکان های تاریخی شگفت انگیز فراوان

در طول تاریخ، بسیاری از تمدن ها و امپراطوری ها آنتالیا را به عنوان پایگاه خود انتخاب کرده اند و برخی از نشانه های حفاری در این منطقه به خاطر اهمیت تاریخی آنها، برای دوستداران تاریخ بسیار هیجان انگیز است. در مرکز شهر، بخشی قدیمی Kaleici به خیابان های مخروطی و معماری عثمانی راه می یابند در حالی که در ادامه خط ساحلی، کلیسای Apollo در جزیره ای محبوب واقع در نزدیکی ویرانه های تئاتر باستانی در قلب شهر، قرار گرفته است.
قلعه Selçuk و دیگر بقایای تاریخی در آلانیا در حال انتظار برای ورود به لیست سایت میراث جهانی یونسکو هستند. تئاتر بزرگ Aspendos یکی از بهترین محافل در جهان است و ویرانه های Phaselis باستانی که در میان دو سواحل قرار دارد، به طور کامل به عنوان یک بندر تجاری دریایی شناخته می شود.

این مکان شروع راه Lycian است

در امتداد ساحل دریای مدیترانه، یک مسیر راهپیمایی رسمی به طول 516 کیلومتر وجود دارد که راه Lycian نامیده می شود، این مسیر شامل ویرانه های متعدد از تمدن هایی است که از بین رفته اند. راه Lycian یکی از معروف ترین مسیرهای پیاده روی در جهان است و هر ساله، مردم کل این مسیر راهپیمایی و یا بخش هایی از آن را کامل می کنند. با پایان یافتن در Fethiye، آنتالیا نقطه شروع مسیر پیاده روی است که مسافرین را به شهرهای باستانی مهم مانند Xanthos، Patara، Tlos و غیره متصل می کند.

Riviera ترکیه

از خط شمالی ساحل دریای اژه و حرکت پیرامون آنتالیا، Riviera ترکیه یک مکان جالب برای قایقرانی در سواحل پر زرق و برق، تفریحات، اکتشاف، زندگی ساحلی و ناهارخوری تابستانی است. آنتالیا با جمعیت وسیعی از ملوانان و سازندگان قایق، مرکز اصلی تولید اقلام دریانوردی است و در کنار خطوط ساحلی، به ویژه در مرکز شهر، جنبه لوکسی از زندگی در قایق های گران قیمت و رستوران های برتر را خواهید دید.
شما همچنین ممکن است علاقه مند به خواندن باشید ...
راهنمایی در مورد تاریخ، سواحل و چیزهایی که باید در آنتالیا انجام دهید، با ادبیاتی آسان و قابل درک به معرفی مناطق زیبای آنتالیا پرداخته است.

باتشکر از همراهی شما عزیزان در مطالعه این مقاله.

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید و مناسب سلیقه شما باشد.

از تور آنتالیا  زیما سفر پارس دیدن فرمایید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 367
برچسب ها : تور آنتالیا , تور لحظه آخری آنتالیا, تور نوروزی آنتالیا,

تاريخ : چهارشنبه 18 بهمن 1396 | 16:51 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تفلیس متحیر کننده قسمت دوم

تفلیس

در خدمت همراهان گرامی زیما سفر پارس هستیم با قسمت دوم مقاله "تفلیس متحیر کننده "

مقدمه ای برای عزیزانی که به تازگی به ما پیوستند:

تفلیس شهری زیباست در گرجستان با طبیعت فوق العاده زیبای کوهستانی و اماکن تاریخی فراوان. نقل قول های بسیاری از این شهر وجود دارد که با پا گذاشتن در این  تور گرجستان ، در تاریخ قدم می زنیم و علاقمندان می توانند با  تور گرجستان ، به تفلیس سفر نمایند و از اماکن خارقالعاده تاریخی آن لذت ببرند.

در این قسمت سراغ موزه ها و اماکن تاریخی تفلیس می رویم و با آن ها آشنا می شویم.

موزه ملی تاریخ

موزه ملی تاریخ،  دارای مجموعه ای منحصر به فرد از آثار هنری، طلا و جواهرات پیش از مسیحی می باشد. موزه همچنین مجموعه های ملی باستان شناسی، تاریخ و قوم نگاری را شامل می شود، از جمله جمجمه اولین ساکنان اروپا (1،7 میلیون ساله) که در سایت باستان شناسی حفاری شده است.

موزه ملی هنر

موزه ملی هنر، یک خزانه خیره کننده از هنر مسیحی قرون وسطایی - اقلام نگین دار، کریستال های تزریقی و برخی از بهترین کارهای مینایی است. سه گانه خاخلی، یکی از برجسته ترین اقلام حاضر در موزه، بزرگترین قطعه مینایی در جهان است. در اینجا شما همچنین می توانید یک مجموعه عالی از هنر گرجستانی، روسی و اروپایی را مشاهده کنید.

گالری ملی

گالری ملی ارائه دهنده نمایشگاه های دوره ای از هنر معاصر گرجستان و همچنین مجموعه هنرمندان خارجی است. برجسته ترین اثر این موزه، کار مشهور ترین نقاش گرجی Pirosmani Niko است.

Pirosmani یک نقاش منحصر به فرد بود که در هیچ یک از مدارس نقاشی آموزش های هنری دریافت نکرده بود. او سیستم انتقال مفاهیم خود را ایجاد کرد که هیچ شباهتی به هیچ یک از نقاشان دیگر نداشت. او به تنهایی اصول نقاشی خود را توسعه داد و با مشکلاتی مشابه با کارهای انجام شده در مدارس نقاشی با سبک های طراحی در اروپا مواجه شد.

روش نقاشی Pirosmani - ترکیب شفافیت و روشنی-  شکل و رنگ و همچنین نگرش او نسبت به جهان، او را یک هنرمند متمایز بین هنرمندان برجسته جهان کرده است.

در اینجا شما می توانید آثار نقاشان معروف گرجستان را نیز پیدا کنید:

David Kakabadze, Lado Gudiashvili, Elene Akhvlediani.

موزه پارک ملی گرجستان در فضای باز

یک موزه در فضای باز - موزه فضای باز پارک ملی گرجستان - که شامل 70 ساختمان و هزاران صنایع دستی است، اجازه می دهد تا شما در سفر به گرجستان تنوع و زیبایی کشور را در 2 ساعت کشف کنید.

در اینجا شما یک برج حفاظتی از منطقه Svaneti و همچنین کارخانه شراب سازی Kakhetian و خانه هایی از مناطق مختلف گرجستان را پیدا خواهید کرد. فضای داخلی ساختمان ها با توجه به سنت های هر منطقه تزئین شده است. مبلمان، لباس و سایر لوازم خانگی نیز به نمایش گذاشته می شوند.

هر تابستان، موزه برگزارکننده یک جشنواره فرهنگی سالانه هنر-ژن است که ترویج موسیقی سنتی گرجستان را برعهده دارد.

Mtatsminda و Funicular

Mtatsminda - کوه مقدس (700 متر بالاتر از سطح دریا) مشرف به پایتخت گرجستان است. بر روی تپه یک تلویزیون 210 متری قرار گرفته است. راه آهن Funicular در سال 1905 تاسیس شده و در سال 2012 بازسازی شده است. طول خط 500 متری به شما اجازه می دهد تا در نیمه راه برای بازدید از کلیسای سنت دیوید و پانتئون نویسندگان و شخصیت های گرجستان و یا به منظور رفتن به بالای تپه برای بازدید از پارک تفریحی Mtatsminda و لذت بردن از چشم انداز کلی شهر از آن پیاده شوید.

بازار Dry Bridge Flea

این بازار یکی از مکان های جالب برای بازدید در تفلیس است. در اینجا شما می توانید هنرهای اصلی، شاخ های تزئینی، شمشیر و سلاح های قدیمی (و کپی شده)، دوربین های دید در شب قدیمی و دوربین های عکاسی، اقلام به جامانده از دوران شوروی (از کتاب ها گرفته تا مدال های قدیمی)، آلات موسیقی، جواهرات دست ساز، سکه ها و تمبرها، ، ظروف و موارد دیگر را پیدا کنید.

همراه ما باشید با تور گرجستان  و شهر های فوق العاده آن.

منتظر مقاله های بعدی زیما سفر پارس باشید و از تور های ما دیدن فرمایید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 382
برچسب ها : تور تفلیس,

تاريخ : سه شنبه 17 بهمن 1396 | 14:16 | نویسنده : زیما سفر پارس |

راهنمای سفر و تور به چین - قسمت دوم

چه زمانی به چین سفر کنیم؟
بهترین آب و هوا در طول بهار (مارس تا می، به استثنای عید پاک) و پاییز (اواخر سپتامبر تا اوایل ماه نوامبر) می باشد، اما نرخ هتل در آن زمان به بالاترین میزان خود می رسد. قیمت ها در فصل های دیگر پایین هستند: فوریه تا اوایل ژوئن و سپتامبر تا اواخر نوامبر یا دسامبر.
بسیاری از مردم ترجیح می دهند از سه تعطیل عمومی چین اجتناب کنند: سال نو چینی (همچنین جشنواره بهار، معمولا در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه)، تعطیلات ماه می (هفته اول ماه می) و روز ملی (هفته اول ماه اکتبر) . جاذبه های گردشگری در این زمان بسیار شلوغ می شوند.
بعضی از سفرها فصلی هستند، مانند کسانی که به دره های رودوودندرون شانگهای برای دیدن شکوفه ها، پرنده ها بر فراز دریاچه ناپاهای می روند و یا به عنوان مثال، از جشنواره مجسمه سازی یخ و برف بین المللی هاربین، دیدن می کنند.
سفرهای داخلی در چین
هوایی
شبکه هوایی چین گسترده است و فرودگاه ها به طور منظم ساخته شده و ارتقا می یابند. در پروازهای داخلی در کلاس اقتصادی (Economy Class)، مسافران معمولا مجاز به حمل بار 20 کیلوگرم و 5 کیلوگرم بار قابل حمل به درون کابین هستند. هزینه های اضافه بار تصاعدی می باشد.
راه آهن
سفرهای ریلی در چین وارد عصر مدرن شده که با بهره گیری از شبکه های با سرعت بالا و منظم در سراسر کشور انجام می شود. اگرچه گاهی اوقات شلوغ است با این حال قطارها یک راه عالی برای تعامل با مردم محلی هستند.
صندلی های نرم و راحت قطارهای روزانه و تخت خواب های نرم و راحت برای قطارهای شبانه گزینه های خوبی هستند. تخت خواب های نرم و راحت دارای دو لایه ابری و نرم در هر راهرو هستند که از طریق یک درب (همراه با سرویس بهداشتی آسیایی و فرنگی) از هم جدا می شود. برای هر کسی که ترجیح می دهد بیشتر با مردم محلی تعامل داشته باشد، قطارهایی وجود دارند که دارای یک اتاق خواب راحت است، که دارای 3 ردیف خوابگاه می باشد (ردیف وسط را به شما توصیه می کنیم). Seat61.com یک مشاوره عالی به هنگام سفر با راه آهن چین را به شما توصیه می کند.
برخی از خطوط راه آهن به ویژه بین پکن و شانگهای (قطار اکسپرس فقط 4 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد) ؛ شانگهای به هانگژو؛ شانگهای به سوژو؛ پکن به شیان و چنگدو به چونگ کینگ گزینه های بسیار مناسبی برای حمل و نقل محسوب می شوند.
تاکسی
در شهرهای بزرگ گرفتن تاکسی کار راحتی می باشد. تاکسی ها دارای دستگاه کیلومتر شمار هستند، قیمت ها ارزان هستند و تعداد تاکسی ها در سطح شهر بسیار زیاد می باشند، اما تعداد کمی از رانندگان انگلیسی صحبت می کنند، بنابراین لازم است که نام مقصد و هتل خود را برای سفر بازگشت با حروف چینی برای رانندگان خود بنویسید. توجه داشته باشید که در شهرهای بزرگ، به ویژه در ساعت شلوغ، ترافیک بسیار زیاد می شود.
حمل ونقل زیرزمینی
پکن و شانگهای هر دو دارای سیستم های مترو عالی هستند که کاربر پسند، ارزان، سریع و قابل اعتماد هستند.
پیاده روی
در پکن بهترین راه برای حرکت در کنار خیابان ها، معابر عابر پیاده می باشند (به عنوان مثال بین معبد بهشت، میدان تیانمانم و شهر ممنوعه).
قوانین محلی و آداب و رسوم
چگونه لباس بپوشیم؟
لباس چینی بسیار راحت و منحصر به فرد است. مردان به ندرت -به جز در مکان های ساحلی- شلوارک می پوشند. برای زنان پوشاندن شانه ها یک حرکت محترمانه محسوب می شود و از پوشیدن دامن ها و شلوارک های کوتاه، مخصوصا در هنگام بازدید از معابد، اجتناب می کنند که نشانه احترام است. برای پیاده روی های طولانی به هنگام گشت و گذار، به خصوص اگر قصد دارید به دیوار بزرگ چین بروید، کفش های راحت بپوشید.
زبان
زبان رسمی چین ماندارین است که ریشه آن در پکن است. در حالی که کشور دارای بسیاری از زبان ها و گویش های متمایز است، ماندارین زبان رسمی تحصیل در تمام مدارس چین است. استفاده از زبان انگلیسی در شهرهای بزرگ بیشتر شده است، اگر چه اکثر علامت های خیابانی به زبان چینی هستند.
غذا
هر منطقه از چین غذاهای مختلفی دارد. در شمال، اکثرا از غذای سنگین تر بر پایه گندم و نه برنج استفاده می شود. غذاهای معمول شامل دامپلینگ های بخارپز، رشته فرنگی، رولت ها و خورشت اردک و همچنین کباب مغولی و هات پات می باشد. شانگهای دارای غذاهای دریایی عالی ، Xiaolongbao معروف، سوپ حاوی دامپلینگ پخته شده است. در غرب، عنصر اصلی در غذاهای تند سیهوانس، فلفل قرمز آتشین است. منطقه جنوبی در اطراف گوانگدونگ به خاطر غذای کانتونی خود مشهور شده است.
اگر چه گیاهخواری در چین گسترده نیست، غذاهای خوشمزه ای حاوی سبزیجات و سویا وجود دارد. علاقه مندان به غذا باید ماجراجویی خود را در بازار های مواد غذایی شبانه در محیط های شلوغ و پر جنب و جوش ادامه دهند. اکثر ناهارخوری ها منوهای انگلیسی ندارند، اما مهمانان می تواند بر روی صفحه نمایش، محتویات مورد علاقه خود را انتخاب کنند و یا به ظروف مهمانان دیگر اشاره کنند.
واحد پول
واحد پول ملی چین، یوان یا رنمینبی است. اکثر کارت های اعتباری در هتل ها و موسسات بزرگتر پذیرفته می شوند. اکثر واحدهای پولی و چک های مسافرتی در هتل ها و مراکز خرید بزرگ پذیرفته می شوند و همچنین به راحتی قابل تبدیل به ارز رسمی کشور می باشند. دستگاه های خودپرداز نیز به طور گسترده در دسترس هستند.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 413
برچسب ها : تور چین, تور لحظه آخری چین,

تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 | 19:04 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تفلیس متحیر کننده قسمت اول

با سه مقاله سریالی درباره تفلیس در خدمت شما هستیم و می خواهیم شما را با این شهر زیبای گرجستان آشنا کنیم.

همراه زیما سفر پارس باشید تا به بررسی این شهر جالب و دیدنی بپردازیم و پس از آن، از  تور گرجستان  دیدن فرمایید.

تفلیس

آیا شما تا به حال در شهری بوده اید که در آن بتوانید کلیساهای ارتدوکس گرجستان، کلیساهای گرگوریان و کلیسای کاتولیک ارمنی، کنیسه، مسجد و معبد زرتشتیان را در فواصل نزدیک به یکدیگر (5 دقیقه پیاده روی) پیدا کنید؟ اگر به دنبال چنین جایی هستید، قطعا باید از پایتخت گرجستان، شهر تفلیس، دیدن کنید – یک شهر چند قومیتی، چند فرهنگی و چند مذهبی و تاریخی. تفلیس یک شهر اروپایی یا آسیایی نیست، بلکه ترکیبی ناب از شرق و غرب است. تفلیس در قرن 5 میلادی تاسیس شده است و از آن زمان توریست های زیادی را به خود جذب کرده است. این شهر با چشمه های آب گرم، فضای پر جنب و جوش و خیابان های باریک و کاروانسراها و یا به سادگی همانطور که الکساندر دوما "عجیب و جذاب " یا "شهر افسانه و عاشقانه" خطاب کرده است، شناخته می شود.

شهر چشمه های آب گرم - افسانه ای در مورد تاسیس تفلیس

پادشاه واختان گورگاسالی (AD 446-502) یک روز در اطراف قلمرو تفلیس امروزی مشغول شکار بود و سپس با یک جنگل انبوه پوشیده و سرسبز مواجه شد. پادشاه یک قرقاول را زخمی کرد و عقاب خود را به دنبال آن فرستاد. پس از جستجویی طولانی، هر دو پرنده را در آب گرم در حالی پیدا کرد که هر دو آب پز شده بودند. پادشاه گورگاسالی با آب گرم گوگرد دار طبیعی تحت تأثیر قرار گرفت و تصمیم گرفت تا شهری را در نزدیکی چشمه ها تاسیس کند و آن را تفلیس نامید. "Tbili" در زبان گرجی به معنای "گرم" است.

شهر قدیمی

شهر قدیمی چیزهای زیادی برای ارائه دارد: قدم زدن در امتداد خیابان های باریک، گذر از خانه های سنتی قدیمی با بالکن های چوبی حکاکی شده، استراحت کردن در آب های گرم حمام های گوگردی تاریخی، و بازدید از برخی از سایت های تاریخی شهر: کلیسای Metekhi، قلعه Narikala، کلیسای Sioni و کلیسای Anchiskhati.

کلیسای Metekhi

کلیسای Metekhi (قرن 13) با مجسمه بنیانگذار سلطنتی شهر ایستاده در بالای صخره های شیب دار رودخانه Mtkvari یکی از تصاویر کلاسیک قدیمی تفلیس است. این کلیسا چندین بار توسط دشمن نابود شده است. در طول حکومت رژیم تزاری از آن به عنوان زندان و در زمان شوروی، Metekhi به عنوان یک سالن تئاتر استفاده می شد. تنها در اواخر دهه 1980 بود که کلیسا دوباره بازسازی شد.

حمام های گوگرددار

"احساس خوبی از آزادی و سلامتی در من نفوذ کرد و تمام خستگی من از بین رفت و به اندازه ای خود را قوی می دیدم که بتوانم یک کوه را جابجا کنم. »- الکساندر دوما پس از بازدید از حمام گوگرددار در سال 1858 . با تغذیه از منبع آب معدنی گرم (47 درجه سانتیگراد) به طور طبیعی، حمام های گوگرددار بخش مهمی از زندگی در تفلیس برای قرن ها بوده اند. حمام های زیرزمینی آجری در قرن هفدهم ساخته شده و هر روز 3 میلیون لیتر آب تولید می کنند. برای تکمیل بازدید خود از حمام، مطمئن شوید که ماساژ تسکین دهنده را دریافت کرده اید.

قلعه Narikala

قلعه Narikala (قرن چهارم) ساخته شده بر روی تپه شیب دار مشرف به رودخانه است و پیش از حتی تاسیس این شهر وجود داشت. نام فارسی Nari-Kala ("قلعه غیرقابل دسترس") در سراسر قرن های طولانی تهاجم و سلطه خارجی تثبیت شده است، اما امروز بازدیدکنندگان می توانند از صخره های بلند و چشم اندازهای عالی دیوارهای قلعه لذت ببرند.

کلیسای Sioni

کلیسای Sioni (قرن هفتم) به نام Mt. Zion در اورشلیم نامگذاری شده است. این یکی از مقدس ترین مکان های کشور محسوب می شود، زیرا میزبان مقبره سنت نینو مقدس بوده است، زن جوانی که در اوایل قرن چهارم دین جورجیا را به مسیحیت تبدیل کرده است.
· کلیسای Anchiskhati
کلیسای Anchiskhati (قرن 6) قدیمی ترین کلیسا در تفلیس است و به عنوان یک نماد ارزشمند از Savior که یک بار در اینجا نگهداری شده است شناخته می شود و در حال حاضر در نمایشگاه خزانه داری موزه هنر گرجستان به نمایش گذاشته شده است.

خیابان Rustaveli

خیابان Rustaveli در قرن نوزدهم ایجاد شده و پس از شوتا روستاولی، شاعر بزرگ گرجستان در قرن 12، نامگذاری شده است. این خیابان شلوغ در حال حاضر در قلب تفلیس فعلی در قرن بیست و یکم واقع شده است. با قدم زدن در این خیابان، شما از خانه اپرای موریه و سالن تئاتر، کاخ ویسکانس روسی و ساختمان مجلس عبور خواهید کرد. همچنین می توانید به دهها کافه، رستوران و مغازه در طول این خیابان دسترسی داشته باشید.

با تشکر از زمانی که صرف مطالعه این مقاله کردید.

برای  قسمت های بعدی مقاله های  تور گرجستان  همراه ما باشید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 421
برچسب ها : تور گرجستان,تور گرجستان باتومی,تور گرجستان لحظه آخری, تور گرجستان تفلیس,

تاريخ : يکشنبه 15 بهمن 1396 | 18:59 | نویسنده : زیما سفر پارس |

راهنمای سفر و تور به چین - قسمت اول

راهنمای سفر و تور به چین 

یک راهنمای داخلی برای چین، از جمله زمان مناسب برای رفتن، جایی برای اقامت، بهترین اپراتورهای تور چین ، اقلام موردنیاز، توسط متخصص ما، میشل جانا چان گردآوری شده است.

درخدمت شما هستیم با یک مقاله دو قسمتی برای تور چین . 

همراه ما باشید و از مطالب زیما سفر پارس لذت ببرید.

چرا باید به چین بروید؟

چین به دلیل انرژی فوق العاده مردمان خود، جمعیت زیاد و زبان چالش برانگیز آنها ممکن است یک مقصد خسته کننده برای بازدیدکنندگان در دیدار اول باشد. شکایات مشترکی که از گردشگران شنیده می شود عبارتند از: "اینجا خیلی شلوغ است - همه در حال فشار دادن و تکان دادن یکدیگر هستند"؛ "ما نمیتوانیم آنها را درک کنیم"؛ و "ما بعد از آن سفر به چین، به تعطیلات دیگری نیاز داشتیم".

بهترین توصیه ای که می توانم انجام دهم اجتناب از تلاش زیاد برای جبران وقت تلف شده است. مسافران زیادی به ایالات متحده سفر می کنند و از منهتن، Disneyworld، Grand Canyon و هالیوود، در یک سفر بازدید می کنند اما چنین سفری در چین قابل تصور نیست. برنامه های معمول اغلب بازدیدکنندگان معطوف به بازدید از شهر ممنوعه، دیوار بزرگ، ارتش سرخ ، پناهگاه های پاندا چنگدو و کروز Three Gorges و در نهایت شهر مدرن و فوق العاده شانگهای می شود.

بیست سال پیش، پیمودن چنین مسیری راحت تر بود. در آن روزگار، توریست های کمی وجود داشتند. اما اکنون به نظر می رسد مردم در سراسر کشور در حال حرکت و مشتاق به کشف زیبایی های سرزمین مادری خود هستند. بازدیدکنندگان بین المللی در صف های طولانی برای بازدید از جاذبه های توریستی قرار می گیرند. اما چاره ای جز بازدید از چشم اندازهای این کشور نیست چرا که چین یک مقصد جالب توجه است. این کشور همچنین برای هر کسی است که امیدوار است بیشتر در مورد آینده ای که جهان در قرن حاضر در حال حرکت به سمت آن است یاد بگیرد، یک مقصد مناسب به حساب می آید.

بعضی ها به چین سفر می کنند تا به بررسی آسمان خراش ها، طرح های معماری نوآورانه و تلاش های هنری کشور بپردازند. آنها باید به مرکز مالی و تجاری شانگهای، و همچنین روستای المپیک پکن و منطقه هنر معاصر پایتخت، که در یک کارخانه سلاح های هسته ای قرار دارند و تحت عنوان 798 شناخته می شود، سر بزنند.

دیگران مشتاق خواهند بود تا بیشتر درباره تمدن 5000 ساله چین یاد بگیرند. بهترین نمایش در این خصوص از طریق موزه ها و آثار تاریخی کشور امکان پذیر است که شامل اولین رزمندگان ارتش سرخ امپراتور در شیان تا شهر ممنوعه پکن است که به عنوان قصر امپراتوری از سلسله مینگ تا انتهای سلسله چینگ خدمت می کرد. با این حال، آگاه باشید که این جاذبه ها را باید ببینید، از جمله کاخ تابستانی پکن و بخش هایی از دیوار بزرگ نزدیک به پایتخت (به ویژه Badaling)، اغلب شلوغ ترین جاذبه های توریستی هستند.

برای ماجراجویی، سایت های کمتر شناخته شده - و خلوت - مانند غارهای بودایی در Dunhuang، پایتخت های سابق لوئیانگ و Kaifeng و صحرای بزرگ Taklamakan در شمال غرب وجود دارند. برخی از موزه های استثنایی چین شامل موزه تاریخ Shaanxi، موزه Xi'an و موزه Han Yangling (هر سه در نزدیکی Xi'an) و همچنین موزه استان ژجیانگ هستند.

کسانی که به دنبال درک چشم انداز زندگی روزمره در چین می باشند، باید زمان سفر را به گونه ای برنامه ریزی کنند که به آرامی از شهرها عبور کنند و از پارک های عمومی، چایخانه های سنتی یا معابد دیدن کنند. این به طور طبیعی به شما اجازه می دهد تا علاوه بر استراحت و لذت بردن از تعطیلات خود، بیشتر با سبک زندگی مردم در چین آشنا شوید.

یکی دیگر از گزینه ها این است که مسافرت های خود را به جای استفاده از پروازهای داخلی با قطار انجام دهید، با این هدف که بیشتر با اقوام محلی و طرز فکر آنها آشنا شوید و با نگاه کردن به خارج از پنجره، از مناظر طبیعی موجود لذت ببرید. این موارد باعث می شوند یک سفر خاطره انگیز از همه جهات داشته باشید که در تمام طول عمر خود به یاد خواهید داشت.

زیما سفر پارس ارائه دهندهتور چینبا کیفیت مناسب می باشد. از تور های ما دیدن فرمایید.

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 453
برچسب ها : تور چین,

تاريخ : شنبه 14 بهمن 1396 | 18:58 | نویسنده : زیما سفر پارس |

 21 دلیل برای شرکت در تور تایلند

در ادامه مقاله " 21 دلیل برای شرکت در تور تایلند " به سراغ سایر موارد می رویم تا با جاذبه هایتور تایلندبیشتر آشنا شویم.

 21 دلیل برای شرکت در تور تایلند

9. گیاهخواران دیوانه وارترین کارها را انجام می دهند

جشنواره سالانه گیاهخواری Phuket نسخه ای از جشنواره Gods Emoerer Devotee Taoist است. گرچه جشن در سراسر تایلند برگزار می شود، بزرگترین آنها در پوکت هستند - که بیشترین جمعیت چینی تایلند را در خود جای داده است. آیین های غیر معمول، هزاران نفر از تماشاچیان را به خود جذب می کنند و شرکت کنندگان پوست خود را با تمام شیوه های غیر معمول سوراخ می کنند.

10. بارهای ساحل افسانه ای

بارهای ساحلی تایلند می تواند چیزی باشد که تعطیلات شما را می سازد، با ارائه بسیاری از گزینه ها، از مکان های چوبی قدیمی که Bob Marley در آنها پخش می شود تا کارکنان بار که به اندازه دوستان دوران کودکی شما صمیمی هستند، گرفته تا افرادی با ظاهر هیپی که قرص های روانگردان می فروشند و مکان های شگفت انگیز برای نوشیدن کوکتل های شگفت انگیز.

11. فرصت های نامحدود برای جزیره گردی

طیف وسیعی از جزایر بهشتی وجود دارند که می توانید انتخاب کنید ، از لذت بردن در بلندترین ساحل گرفته تا یک کابانای شیک و خدمات ارائه شده توسط گارسون ها برای لذت بردن از تک تک لحظات تعطیلات شما را شامل می شوند. نویسندگان ما در اینجا جزیره های مورد علاقه و بکر خود را انتخاب کرده اند.همچنین صدها جزیره وجود دارند که حتی نمیتوانید به تنهایی از آنها بازدید کنید و به کمک یک ماهیگیر محلی با یک قایق طویل برای انجام این کار نیاز خواهید داشت. جزیره بامبو، یکی از جزایر Phi Phi، یکی از سواحل مورد علاقه ما را امتحان کنید.

12. شکار کوسه ها

هر ساله این غول های اقیانوس از Koh Tao، یک جزیره پر از مکان های مناسب برای شیرجه عبور می کنند که به شما این امکان را می دهد تا با دستگاه تنفس به درون آب رفته و عبور آنها از کنار خود را تماشا کنید.

13. شادترین میمون های جهان

فستیوال غذایی سالانه میمون، منجر به صرف بیش از 4،000 کیلوگرم میوه توسط یک گروه میمون مقابل معبد پراگ پانگ سامو یوت در استان لپبوری می شود. این رویداد یک راه تشکر از میمون ها برای جلب گردشگران است. در سال های اخیر، به میمون ها تعدادی آبنبات میوه ای نیز داده می شود که لیس بزنند.

14. فیل ها که مشغول بازی هستند

فیلهای تایلندی در مسابقات بسیار محبوب پولو هر ساله تحت عنوان جام پادشاه شرکت می کنند. جدای از عدم توانایی آنها در حمل یک توپ کوچک، این یک جشنواره چهار روزه برای حمایت از رفاه فیل ها و جهت شادی آنها انجام می شود.

15. کوچکترین پستاندار جهان

به نظر می رسد که خفاش زنبوری کیتی کوچکترین پستاندار جهان است که تنها دو گرم وزن دارد. در ناحیه غرب تایلند، در غارهای آهکی در منطقه Tenasserim Hills در استان کانچانابوری یافت می شود. با توجه به جمعیت رو به زوال آنها، به عنوان "گونه در خطر" شناخته می شوند.

16. سرگرم کننده ترین تفریح که شما می توانید با یک تپانچه آبی داشته باشید

Songkran پایان دوره خشکسالی را نشان می دهد - آوریل داغ ترین ماه تایلند است. این جشنواره ها در گوشه کنار تایلند با فرو کردن یکدیگر در آب همراه است که توریست ها مشتاق ترین افراد حاضر در بین شرکت کنندگان را تشکیل می دهند.
تام واتر، کارشناس تلگراف سفر بانکوک، گفت: "Songkran، یا سال نو تایلندی، جشنواره بودایی و مهمترین تعطیلات رسمی کشور است. امروزه پرتاب آب برجسته ترین مشخصه جشنواره است. در واقع، برای سه روز تقریبا کل کشور تبدیل به یک منطقه جنگی همراه جشن می شود. "

17. مراکز خرید غیر قابل مقایسه

بانکوک بهشت خریداران است. شهرها علاوه بر تعداد فراوان مراکز خرید، بازارهای بی شماری در گوشه کنار کشور تشکیل شده است که انواع محصولات را ارائه می دهند.
اگر چه بعضی از آنها، مانند Road Khaosan Road، تقریبا به طور منحصر به فرد گردشگران را هدف قرار می دهد و دارای قیمتهای بالا است، سایر بازارها برای مردم محلی تدارک دیده شده است. همچنین اقلام گران بها و با ارزش نیز در دسترس هستند، با بکارگیری از خیاط های ماهر شهر برای دوخت کت شلوارهای زیبا، پیراهن و لباس هایی سفارشی برای خریداران مشتاق و علاقه مند که ترجیح می دهند اقلام را به صورت سفارشی تهیه کنند.

18. صرف چای بعد از ظهر در Treetop

Treetop جنگلی است در جزیره تایلندی Koh Kood که به نوشیدن چای معنای کاملا جدیدی می دهد. مهمان ها در ارتفاع 15 متری بالای زمین بر فراز جزیره Koh Kood در یک مکانی ساخته دست بشر مشابه به لانه پرنده قرار می گیرند.
کارشناس ما اذعان می کند: "ناهار خوری Treepod یک ایده ساده است". "با استفاده از یک صندلی درون یک غلاف، کمی بزرگتر از میز ناهار خوری (بر روی یک سیستم قرقره بسیار قوی) ایجاد می شود. من به بالای درختان این جزیره رفتم تا یک تجربه غذا خوردن در ارتفاع داشته باشم - یک پیک نیک با بهره گیری از مزایای کامل ارتفاع. "

19. تعطیلاتی که احساس خوبی به شما می بخشد

نه تنها طلوع آفتاب، مناظر طبیعی و چهره خندان مردم محلی است که تایلند را به عنوان مقصد خوبی برای گردشگران معرفی کرده است، بلکه فراوانی آبگرم و کاربری های سلامتی آن نیز در دستیابی به این مهم تاثیرگذار بوده است.طرفداران آبگرم، قطعا معتبرترین و موثرترین ماساژ تایلندی را در اینجا تجربه خواهند کرد، اما برای استفاده از امکانات بیشتر، تعداد زیادی از متخصصان برنامه های متنوعی از برنامه های سم زدایی، تناسب اندام و درمان های زیبایی را ارائه می دهند تا اطمینان حاصل شود مسافران چه از داخل و چه از خارج به اوج خود رسیده اند .

20. برخورد اخلاقی با فیل

هر چند سوار شدن بر روی یک فیل به دلیل نگرانی های رفاهی حیوانات به طور کلی توصیه نمی شود، در بعضی از نقاط در تایلند، مردم محلی با جدیت بر روی مراقبت از فیل ها و رفتار اخلاقی گردشگران با آنها کار می کنند. یکی از آنها تپه فیل ها در Khao Sok است که فیل ها در آن پرورش داده می شوند و می توانند شسته شوند، اما اجازه سوارکاری با آنها وجود ندارد.

21. باغ های زیبا در جنوب شرق آسیا

سوآن نونگ نوچ در پاتایا، مسلما زیباترین باغ گیاه شناسی در منطقه است، یک دنیای پر زرق و برق از گل های زینتی و گیاهان گرمسیری، خانه های زیبا و گیاهان دارویی و پارک، میزبان برنامه های فرهنگی تایلندی است. این مکان روزانه بیش از 2000 بازدید کننده جذب می کند که برای دیدن بزرگترین مجموعه نخل جهان و بزرگترین مجموعه ارکیده ها گردهم می آیند.

حال به صفحه تور های جذاب تایلند بیایید و از تور تایلند  ما دیدن فرمایید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 374
برچسب ها : تور تایلند , تور پاتایا,

تاريخ : شنبه 14 بهمن 1396 | 18:18 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور آنتالیا و فعالیت های آن

فعالیت هایی که باید در آنتالیا انجام دهید 

مقدمه

در خدمت خوانندگان و مشتریان محترم زیما سفر پارس هستیم با  تور آنتالیا  و سفر به این شهر جذاب ترکیه و فعالیت هایی که در آنتالیا قابل انجام است و می تواند سفر شما را به یک سفر خاطره انگیز و دوست داشتنی تبدیل کند.

در این مقاله به موقعیت جغرافیایی آنتالیا، وضعیت آب و هوای آنتالیا و جاذبه های گردشگری آنتالیا مانند مناطق طبیعی، بندرها، مناطق محافظت شده طبیعی، رود ها و رودخانه ها و ساختار باستانی شهری با معماری یونانی.

همراه ما باشید تا با این موارد در این مقاله بیشتر آشنا شوید.

تور آنتالیاشما را با این مکان ها آشنا می کند و می توانید تفریح های توریستی مناسبی در آنتالیا داشته باشید.

جاذبه ها و مکان های جذاب

آنتالیا یک شهر بزرگ در امتداد ساحل جنوب غربی ترکیه است و پایتخت استان خودش می باشد. آنتالیا در کرانه دریای مدیترانه قرار گرفته است و جاذبه های مختلف توریستی را در اختیار شما قرار می دهد.

در ساحل Kaleici قدم بزنید

Kaleici، یا آنتالیای قدیم ، یک منطقه زیبای محافظت شده طبیعی است که شما را به یک سفر در گذشته می برد. اگر چه اکثریت قریب به اتفاق ساختمان ها بازسازی شده اند، هنوز معماری کلاسیک در نمای خارجی آنها وجود دارد. خیابان ها باریک هستند و اگر شما مسیر خود را به خوبی بلد نباشید، بسیار راحت ممکن است گم بشوید، اما این تنها نیمی از سرگرمی در جستجوی قسمت قدیمی شهر است. در این قسمت از شهر، خانه های ارزان قیمت در خانه های بازنشستگی، خرید، غذا خوردن و شب زنده داری با قیمت پایین پیدا خواهید کرد، بنابراین فرصت را از دست ندهید!

آبشار های زیبای آنتالیا

در سراسر منطقه آنتالیا رودخانه ها و آبشارهای بسیاری وجود دارد و بسیاری از آنها بسیار دیدنی هستند. یک رانندگی کوتاه به شما امکان دسترسی آسان به تعدادی از آبشارها را می دهد. برخی از آنها در امتداد ساحل، به اقیانوس ریخته می شوند و بقیه در داخل جزایر، استخرهایی را ایجاد می کنند. برخی از شناخته شده ترین این آبشارها عبارتند از: Duden، Kursunlu و Alexander.

معماری یونانی آنتالیا

اگر چه مردم محلی اغلب دوست ندارند در مورد آن صحبت کنند، اما شهر اصلی آنتالیا عمدتا توسط یونانیان ساخته شده است، بنابراین شما می توانید امکانات فراوانی برای دیدن معماری کلاسیک یونان و مجسمه های باستانی ساخته شده از سنگ گرانیت داشته باشید که یونانیان به خاطر آن مشهور هستند. شما می توانید برخی از این آثار را در خرابه های آمفی تئاتر آسپندوس ببینید که در خارج از آنتالیا قرار دارد. همچنین در نزدیکی ویرانه های باستانی Perge، که در آن شما می توانید خرابه های یک حمام رومی و آگورا، که در آن کسب و کار اجتماعی و سیاسی انجام می شد را پیدا کنید. اگر شما ترجیح می دهید در داخل شهر باقی بمانید، دروازه هادریان در مرکز آنتالیا واقع شده و بسیار زیبا است.

سواحل آنتالیا

آنتالیا درست در امتداد ساحل دریای مدیترانه است. ساحل لارا مسافتی طولانی از شن و ماسه ارائه می دهد و شما از منظره ساحل لذت خواهید برد. بندر آنتالیا منطقه دیگری است که در میان گردشگران بسیار محبوب است. برای لذت بردن از هوا در کنار ساحل، به بندر بروید و کشتی های کوچک و بزرگ را تماشا کنید. هر روز در این بندر شلوغ، کشتی های کروز، قایق های خصوصی و کشتی های تجاری تردد می کنند.
آنتالیا در تابستان گرم و در زمستان سرد و معتدل است، اما سرمای آن شدید نیست که همین ویژگی آن را به یک مقصد سفر عالی در هر زمان از سال تبدیل کرده است.

از صفحه تور آنتالیا  ما دیدن فرمایید و با تور های جذاب آن آشنا شوید.

 


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 384
برچسب ها : تور آنتالیا , معماری یونانی , بناهای تاریخی آنتالیا,سواحل آنتالیا,

تاريخ : سه شنبه 10 بهمن 1396 | 16:44 | نویسنده : زیما سفر پارس |

به جزیره کیش خوش آمدید

 

درخدمت شما عزیزان هستیم با مطلبی تازه از جزیره کیش که می تواند شما را با نگین خلیج فارس بیشتر آشنا کند.

زیما سفر پارس، اجرا کننده  تور کیش ، تقدیم می کند:

درباره کیش:

به سواحل آفتابی ایران خوش آمدید، جزیره‌ای جذاب که از دهه ۵۰ تبدیل به یکی از سواحل پر رفت‌ و آمد ایران شده و هرساله پذیرای بازدیدکنندگانی است که برای شنا، خرید و گذراندن تعطیلات خود به این جزیره می‌روند. شاید به جرئت بتوان گفت که کیش پرشورترین شهر ایران است. هتل‌ها، بلوک‌های مسکونی و مجتمع‌های خرید (از منطقه یک منطقه آزاد تجاری است) در چشم‌انداز بیابانی که زمانی بسیار کم جمعیت بود خودنمایی می‌کنند و تعداد توریست‌های داخلی، به ویژه در زمستان که بقیه شهرهای ایران سردتر می‌شوند، در حال افزایش است. با این حال، گردشگران خارجی عمدتا کیش را نادیده می‌گیرند. دیدار از کیش، یک راه عالی برای تجربه‌ی بودن ایران از دیدگاهی کاملا متفاوت است. دیگر شهرهای دیدنی ایران را فراموش کنید و خودتان را برای لذت بردن از دریا، شن و خورشید در فضایی آرام آماده کنید.

کیش جزیره‌ای در قسمت جنوبی خلیج فارس است. این جزیره منطقه آزاد تجاری است و برای ورود نیاز به گرفتن ویزا نیست. کیش یکی از کوچکترین جزایر خلیج فارس است. «نیویورک تایمز» کیش را یکی از 10 جزیره زیبا در جهان معرفی کرده است.

یکی از بزرگترین سواحل جهان، در جزیره کیش واقع است. فاصله این جزیره تا جنوبی‌ترین بخش ایران 19 کیلومتر، و تا تهران 1052 کیلومتر است. بهترین زمان برای بازدید از جزیره بین ماه‌های مهر تا فروردین است.

آب‌های این جزیره بسیار زلال و آرام است. ساحل‌های شنی این جزیره طولانی و خلوت و مانند سواحل دبی شلوغ نیست. مکانی ایده آل برای خانواده‌ها و زوج‌‌ها؛ اما زنان باید روسری و لباس‌های مخصوص شنا بپوشند.

در جنوب غربی کیش، می‌توانید کشتی یونانی به گل‌نشسته را ببینید.

مرکز غواصی کیش نیز در ساحل هتل بین المللی شایان قرار دارد و هزینه یک ساعت غواصی با تجهیزات چیزی حدود ۳۵۰۰۰ تومان یا 10 دلار است.

هتل‌های 5 ستاره زیادی در جزیره وجود دارند، مانند هتل بزرگ داریوش؛ اما گردشگران می‌تواند متناسب با بودجه خود هتل‌های زیاد دیگر هم پیدا کنند.

ساکنان جزیره کیش، از قرن‌ها پیش این جزیره را برای زندگی انتخاب کرده بوده اند و شواهدی نیز وجود دارد که این ادعا را ثابت می‌کند، مثل شهر زیرزمینی کاریز که 2500 سال پیش در دوران هخامنشی ساخته شده است.

جزیره کیش یکی از جذاب‌ترین جزایر جهان است و برای ورود نیازی به ویزا ندارد. هر توریستی می‌تواند متناسب با بودجه و اولویت‌های خود هتل مورد نظر خود را پیدا کند. جزیره کیش کاملا مناسب مسلمانان و زوج‌هایی است که نمی‌خواهد در سواحل شلوغ وقت بگذارنند.

از تور های کیش  ما دیدن فرمایید.

چه زمانی برای رفتن به جزیره کیش مناسب است؟

اطلاعات زیر برای تصمیم‌گیری به شما کمک می‌کند:

  • بهترین ماه‌ها برای آب‌ و هوای خوب در جزیره کیش دی، بهمن، اسفند، فروردین و اردبهشت است
  • به طور متوسط، گرم‌ترین ماه‌ها خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر است
  • جزیره کیش در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر خشک است
  • بهترین ماه‌ها برای شنا، ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر و آبان است

آب‌وهوای منطقه کیش

  • آب و هوا در دی‌ماه بسیار مطلوب است. دمای ثبت‌شده در این ماه 27 درجه سانتیگراد است و در هر ماه حدود 21 میلی متر باران می‌آید.
  • از بهمن تا فروردین آب‌وهوا عالی است. دمای ثبت شده در این ماه 36 درجه سانتیگراد است و در فروردین حدود 5 درصد بارندگی دارد.
  • در ماه اردیبهشت آب و هوا خیلی مطلوب نیست. دما 36 درجه سانتیگراد می‌رسد.
  • بین ماه‌های خرداد تا شهرویور هوا بسیار گرم می‌شود. حداکثر دما به 38 درجه سانتیگراد می‌رسد و در شهریور حدود 1 میلیمتر باران می‌آید.
  • در مهر هم خیلی آب و هوا مطلوب نیست. در طی روز دما به طور متوسط 32 درجه سانتیگراد است و حدودا 1 میلیمتر باران می‌آید.
  • از ماه آبان تا آذر، آب و هوا بسیار خوب است. در ماه آذر دمای آب 26 درجه سانتیگراد است.

زیما سفر پارس، مجری تور کیش با کیفیت فوق العاده همراه شماست. از صفحه تور کیش  ما دیدن کنید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 411
برچسب ها : تور کیش,

تاريخ : دوشنبه 9 بهمن 1396 | 15:26 | نویسنده : زیما سفر پارس |

تور گوانجو و آشنایی با شهر

در این مقاله، سعی می کنیم درباره شهر گل ها، گوانجو بیشتر اطلاعات به دست آوریم تا با شرکت درتور گوانجو، بیشتر از این شهر لذت ببریم

تجارت و امور مالی

گوانجو به طور سنتی مرکز تجارت برای گوانگدونگ، گوانگشی و استان های مجاور در جنوب چین بود. محصولاتی مانند قند، میوه، ابریشم، چوب، چای و گیاهان صادر شد، در حالی که کالاهای تولیدی و تجهیزات صنعتی از طریق گوانجو به داخل کشور منتقل شدند. با این حال، از دهه 1980، تعداد روزافزون کالاهای تولیدی و تجهیزات (از جمله مکانیک، برق و محصولات الکترونیکی) از طریق این شهر به جهان صادر شده است. نمایشگاه سالانه واردات و صادرات چین که در سال 1957 آغاز شد، به عنوان یک نهاد تجارت جهانی تبدیل شده است.

مراکز خرید بزرگ و بازار های عمده فروشی که در نواحی مرکزی این شهر تأسیس شده اند، شامل فروشگاه ها و فروشگاه های تخصصی می باشد.

حمل و نقل

اتوبوس ها و دوچرخه ها یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل درون شهر بودند. با این حال، افزایش چشمگیر در استفاده از اتومبیل و موتور سیکلت رخ داده و دوچرخه کمتر دیده می شود.

مهمتر از همه، شهر یک شبکه گسترده مترو را ساخت که چندین خط آنها در داخل شهر و دیگری در شهر Foshan در جنوب غربی گوانجو واقع شده است. سیستم در حال حاضر نقش مهمی در حمل و نقل عمومی روزانه ایفا می کند.

زندگی فرهنگی

گوانجو یک شهر پر جنب و جوش است. بخش بزرگی از پارک ها، که بسیاری از آنها از سال 1949 ایجاد شده اند، کمک می کنند تا شهر را به شکل ظاهری پر جنب و جوش و شهروندی با وسعت وسیعی از امکانات تفریحی فراهم آورند. نمایش گل رنگارنگ برگزار شده در جشنواره بهار سالیانه، یک فستیوال (گردهمایی) برجسته و بزرگ است.

اگرچه کانتونی ها برخی از جنبه های شیوه زندگی مدرن ساکنان هنگ کنگ را به اشتراک می گذارند، آنها همچنین ریشه های تاریخی و فرهنگی خود را به همراه دارند. تعداد زیادی از مردم معمولا بازدید از موزه ها و آثار تاریخی زیادی را در شهر انجام می دهند و تولیداتYue  اپرا و Chao  اپرا و اجرای موسیقی به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. گوانجو با نمایش های دست نشانده خود که از عروسک های بزرگ با سر و گردن های چوبی حک شده است، شناخته می شود.

کتابخانه دانشگاه سان یاتسن یکی از بزرگترین دارایی های چین است که شامل مجموعه ای گسترده از آثار زبان بومی است. مکان های قابل توجه تاریخی شامل آرامگاه ژائو مای، حاکم دوم نانی، ایالتی است که در سلسله Xi (غربی) هان (206 BCE-25 CE) گنجانیده شده است؛ محوطه بازسازی هوانگپو (Whampoa) آکادمی نظامی؛ و محل اقامت سان یات سن. سالن یادبود هشتگانه Sun Yat-sen یک سالن دیدنی با 3200 صندلی است و مجسمه برنز خورشید در مقابل ورودی اصلی است.

سرزندگی مردم کانتونی به خاطر اشتیاق آنها به غذا خوردن به چشم می آید. غذاهای کانتونی در دنیا شناخته شده هستند، و صدها رستوران در این شهر طیف وسیع و بی حد و مرزی را ارائه می دهند. بسیاری از محتویات تازه، از جمله غذاهای دریایی که به سرعت پخته می شوند که اغلب توسط سرخ کردن و هم زدن طبخ می شوند.

امکانات تفریحی مدرن همچنین زندگی فرهنگی شهر را غنی کرده است. امکانات ورزشی، از جمله استادیوم ها، استخرها، زمین های تنیس و مرکز قایقرانی، به تنوع فراغت در دسترس برای ساکنان شهر اضافه کرده است.

برج ظریف و بلند کانتون برای هر دو منظور پخش تلویزیونی و تفریحی ساخته شده است که در سال 2010 در جنوب ساحل رودخانه مروارید در منطقه Haizhu افتتاح شد. برج و آنتن ساخته شده با یک قاب بیرونی مشبک، دارای ارتفاع کلی 1969 فوت (600 متر) می باشند.

در میان امکانات مربوط به بازدید کنندگان، رستوران ها و کافه ها، راه پله هایی است که در اطراف هسته استوانه ای آن بیش از 30 طبقه قرار دارند و عرشه بازدید در فضای باز در بالای صفحه اصلی سازه در ارتفاع 1490 فوتی (454 متری) آن قرار دارد.

در این مقاله با تور گوانجو بیشتر آشنا شدیم. در مقالات بعدی سعی می کنیم با جزئیات تور مالزی بیشتر آشنا شویم تا شناخت بهتری از تور گوانجو داشته باشیم.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 392
برچسب ها : تور چین, تور گوانجو,

تاريخ : پنجشنبه 5 بهمن 1396 | 12:49 | نویسنده : زیما سفر پارس |

راهنمای تور مالزی - بخش دوم

 تور مالزی

در مقاله راهنمای تور مالزی- بخش اول، با بسیاری از فعالیت هایی که در تور مالزی  می شود انجام داد، آشنا شدیم.

در این مقاله به بررسی سایر موارد می پردازیم و مجددا سراغ بررسی مناطق دیدنی در مالزی می رویم.

شیرجه در جزیره سیپادان 

جزیره سیپادان مسلما یکی از بهترین مکان های شیرجه جهان است. آبهای شفاف آن پر از اره ماهی، مانتاری، کوسه، نهنگ و لاک پشت های hawksbill است. برای درک زیبایی این منطقه کافی است بدانید که ژاک کوستو این جزیره را "قطعه ای دست نخورده" معرفی کرده است. سه شیرجه در این منطقه حدود 350 رینگیت برای هر نفر هزینه خواهد داشت در حالی که غواصی در زیر آب 150 رینگیت می باشد.


تورهای بازدید از کشتزارهای چای

مناطق مرتفع کامرون پوشیده از کشتزارهای سرسبز چای می باشد و یک مکان محبوب برای تورها جهت بازدید است. می توانید از کارخانه ها برای یادگیری فرایند تولید آن دیدن کنید و یا فقط یک فنجان چای در کنار کیک میل کرده و استراحت کنید. این منطقه برای استراحت چند روزه به دور از هیاهو و گرمای بقیه بخش های کشور است. بسیاری از تورها رایگان هستند، زیرا آنها فرض می کنند که در آنجا خرید خواهید کرد.


بازدید از جورج تاون در تور مالزی

جورج تاون اغلب به عنوان جذاب ترین شهر مالزی شناخته می شود، با خیابان های پیچیده ای که از مغازه های شلوغ، ساختمان های تاریخی و شب زنده داری عالی برخوردار است. این شهر در سال 2008 به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسیده است و اکنون محبوبیت زیادی دارد.


در پارک ملی Taman Negara ماجراجو باشید 

با حدود 130 میلیون سال قدمت، Taman Negara قدیمی ترین جنگل بارانی در جهان و بزرگترین در مالزی است. این مکان با فعالیت هایی مانند پیاده روی کانوپی، سافاری با خودرو، اکتشاف غار شناخته می شود. هزینه ورودی 1 رینگیت و 5 رینگیت اگر شما قصد عکسبرداری داشته باشید، می باشد.


سوار شدن بر تریشا (سه چرخه)

این یک فرم منحصر به فرد از حمل و نقل است، که در سراسر ملاکا یافت می شود. این تاکسی های سه چرخه ای ساده با دکوراسیون های خاص بسیار جذاب هستند - و برخی از آنها حتی موسیقی تکنو پخش می کنند. رانندگان اساسا در یک رقابت ناخواسته قرار می گیرند، که باعث می شود تاکسی های رنگارنگ و خلاق در سراسر شهر، تصویر ظاهری شهر را بهبود بخشند.


کشف کوتا بارو 

همچنین با نام "شهر اسلامی" شناخته می شود، این یک شهر عالی برای بازدید از کاخ های سلطنتی، مجموعه موزه ها و برخی از بازار های خیابانی است. این شهر همچنین یک مکان عالی برای گذراندن یک شب قبل از رفتن به جنوب یا به تایلند است.


در Pulau Langkawi آرامش کسب کنید

هنگامی که اکثر مردم،تور مالزیرا به یاد می آورند، این اولین جزیره ای است که به ذهن می رسد. این جزیره در هزاران مجله، وب سایت ها، مقالات و غیره نمایش داده شده است، یک جاذبه زیبا با سواحل زیبا و تابش خورشید فراوان است. رستوران های بزرگ زیادی برای انتخاب وجود دارند و دیدنی های جالب و روستایی زیادی منتظر هستند تا توسط شما کشف شوند، بنابراین مطمئن باشید از گذراندن وقت خود در این مکان لذت خواهید برد.


بازدید از Ipoh 

این یکی از بزرگترین شهرهای مالزی است و میزبان بسیاری از رستوران ها و مناظر جالب برای بازدید است. چندین موزه و ساختمان های تاریخی، از جمله برج ساعت یادبود توس و معابد مختلف در آن وجود دارد.

قایقرانی در آب های خروشان 

به جزغواصی،مالزی نیز برای شرایط ویژه خود برای قایقرانی در آب های خروشان نیز شناخته می شود. شما می توانید تمام سطوح قایقرانی را در این رودخانه ها پیدا کنید و قیمت ها حدود 200 رینگیت می باشند.

درک ریشه های استعماری مالزی 

مالزی تاریخچه استعماری متنوعی را تجربه کرده است، قبل از رسیدن به استقلال، به دست پرتغالی ها، هلندی ها و بریتانیایی ها افتاده است. برای درک خوب این نفوذ استعماری، به Malacca (یا مالاکا) رجوع کنید. مرکز شهر در سال 2008 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد و شهر پر از موزه ها، ساختمان ها و معابد جالب برای بازدید است.

منتظر مقاله های جذاب تر از زیما سفر پارس باشید و با شرایط تور مالزی  بیشتر آشنا شوید.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 365
برچسب ها : تور مالزی , تور سنگاپور,

تاريخ : چهارشنبه 4 بهمن 1396 | 11:49 | نویسنده : زیما سفر پارس |

راهنمای تور مالزی

 

در این مقاله می خواهیم با  تور مالزی  بیشتر آشنا شویم و سفری به مالزی داشته باشیم. پس همراه زیما سفر پارس باشید تا با تجربه جدیدی در مالزی آشنا شوید.

مالزی یک مقصد سفر منحصر به فرد است که تفاوت بسیار زیادی با کشورهای همسایه خود دارد. مالزی به دلیل دارا بودن جنگل های انبوه شهری کوالالامپور تا سواحل بی نظیر جزایر پرهنتیان، کشوری زیبا و بی نظیر می باشد. روز را در یک قبیله سنتی یا در یک چایخانه در کوهستان کامرون شروع کنید و یا در پارک های ملی بزرگ Gunung Mulu و Taman Negara پیاده روی کنید. در مسیر ممکن است با حیوانات وحشی باور نکردنی از جمله ببرها و اورگوناتان روبرو شوید، پس از حتما همراه تور باشید و از سفر شخصی به این مکان خودداری نمایید. حتماً به Boeo بروید و از جنگل آن دیدن کنید و به درون Spidan شیرجه بزنید چرا که یکی از بهترین مکان های شیرجه در جهان است. مالزی دارای یک سری جاذبه هایی است که به مسافران ارائه می دهد و مناسب مسافرانی است که بلافاصله بعد از تایلند به مالزی سفر می کنند. از این کشور دیدن کنید و از غذای عالی هندی و ادویه های لذیذ آن استفاده کنید و از غذا خوردن لذت ببرید.

بهترین کارهایی که در تور مالزی می توانید ببینید و انجام دهید

گشت و گذار در کوالالامپور

از کوالالامپور دیدن کنید - احتمالا شما حداقل چند شب را در پایتخت مالزی، کوالالامپور خواهید گذراند. برج دوقلوهای پتروناس جاذبه ای است که باید از آن دیدن کنید و اگر از ارتفاع هراس نداشته باشید، می توانید از پلی که این دو ساختمان را به هم متصل می کند نیز عبور کنید. آنها برج هایی عالی با ارتفاع 1500 فوت / 450 متر هستند! یک باغ وحش دیدنی و پرطرفدار در کنار چند پارک نیز وجود دارند که ارزش دیدن دارند.

غواصی و شنا در سواحل مالزی

شیرجه در جزایر پرهنتیان - این جزایر به شدت برای غواصی در زیر آب و شیرجه محبوب هستند به ویژه به دلیل دارا بودن صخره های مرجانی و آب های شفاف در اطراف آنها که زیستگاه طیف گسترده ای از مرجان ها، لاک پشت های دریایی، کوسه های کوچک و ماهی های مرجانی هستند. آنها هر ساله محبوب تر می شوند و مکانی مناسب برای کسب آرامش پس از شرکت در پارتی های ساحلی تایلند می باشند.

کوهنوردی در تور مالزی

پیاده روی در پارک ملی کینابالو - پارک ملی کینابالو در سال 2000 به عنوان اولین میراث جهانی مالزی برای "ارزشهای جهانی" تعیین شده است. شما قطعا به دنبال یک تجربه بسیار ویژه در بازدید خود از این پارک ملی هستید و این پارک ملی شما را ناامید نخواهد کرد. Kota Kinabula بلندترین کوه مالزی و چهارمین کوه بلند در جنوب شرقی آسیا است. پیاده روی در این پارک بزرگ (حدود 1000 کیلومتر مربع!) فوق العاده است. هزینه ورودی برای بزرگسالان خارجی 15 رینگیت مالزی (واحد پول مالزی) است. مجوز کوهنوردی 200 رینگیت و بیمه (که اجباری است) 7 رینگیت برای هر نفر می باشد.

جاذبه های فرهنگی مالزی

لذت بردن از تنوع در روستای فرهنگی ساراواک - این موزه به طور زنده نمایش دهنده میراث تمام گروه های نژادی در Sarawak - مالزی، چین و قبیله های سرخپوستان است که در اینجا صدها سال در صلح و آرامش زندگی کرده اند. جدا از تجربه فرهنگی، تعدادی فعالیت های عجیب و غریب اما سرگرم کننده مانند بولینگ نارگیل، تیراندازی ضربه ای و آموزش های رقص سنتی وجود دارد. هزینه ورودی 50 رینگیت برای بزرگسالان و 25 رینگیت برای کودکان است که شامل ناهار نیز می شود.

حیات وحش مالزی

حیات وحش – مالزی دارای حیات وحش غنی هم در زمین و هم در آبهای اطراف آن است. برخی از حیوانات نادر و خطرناک موجود در دنیا را می توان در آنجا یافت. اورانگوتان، ببرهای مالزیایی، مارمولک و سوماتان راینو همه در این کشور زندگی می کنند و در تورهای حیات وحش می توانید آنها را ببینید. تورهای روزانه کمتر از 500 رینگیت هزینه خواهند داشت، در حالی که یک تور چند روزه بالغ بر 10،000 رینگیت خواهد بود.

کمی با مالزی و هزینه های تور مالزی آشنا شدیم، همراه زیما سفر پارس باشید تا در بخش بعدی راهنمای  تور مالزی  بیشتر با این تور آشنا می شویم.



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 381
برچسب ها : تور مالزی,

تاريخ : چهارشنبه 4 بهمن 1396 | 11:39 | نویسنده : زیما سفر پارس |